相互評価コメントを取り入れた国語科授業の開発 : 「有効なコメント」を引き出すための小・中学校での取り組み
学部・附属学校共同研究紀要 51 号
78-87 頁
2024-03-31 発行
アクセス数 : 181 件
ダウンロード数 : 144 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/54999
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_51_78.pdf
343 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
相互評価コメントを取り入れた国語科授業の開発 : 「有効なコメント」を引き出すための小・中学校での取り組み
|
タイトル ( eng ) |
Development of Japanese language classes incorporating mutual evaluation comments: Efforts at elementary and junior high schools to elicit "valid comments".
|
作成者 |
西村 尚久
長岡 康治
田代 健太郎
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 51 |
開始ページ | 78 |
終了ページ | 87 |
ページ数 | 10 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
In Japanese language classes at elementary and junior high schools, we practiced a method for students to evaluate each other using "valid comments" in the course of writing. By having students think about "effective comments" on their own, they were able to realize high quality peer evaluation.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2024-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |