個別最適な学びと協働的な学びとが一体となった鑑賞授業の開発 : タブレット端末を活用して
学部・附属学校共同研究紀要 51 号
38-47 頁
2024-03-31 発行
アクセス数 : 199 件
ダウンロード数 : 201 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 12 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/54995
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_51_38.pdf
510 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
個別最適な学びと協働的な学びとが一体となった鑑賞授業の開発 : タブレット端末を活用して
|
タイトル ( eng ) |
Development of Lesson Plans for Appreciation Utilizing Tablets: To Integrate Optimal Individual Learning and Collaborative Learning
|
作成者 |
甫出 頼之
井上 美由紀
横山 由季
権藤 敦子
|
寄与者 | 長山 弘 その他 |
寄与者 | 中村 恵美子 その他 |
寄与者 | 伊原木 幸馬 その他 |
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 51 |
開始ページ | 38 |
終了ページ | 47 |
ページ数 | 10 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
In this study, we focused on the advantages of tablets, which enable students with disabilities to advance their learning according to individual issues, and developed and verified classes aimed at realizing optimal individual and collaborative learning. As these students became more familiar with the tablets, they were able to devise their ideas independently, which led to mutual help and an exchange of opinions. In addition, by creating opportunities for students in the special-needs classes to actively participate while interacting with students in regular classes, a sense of achievement and self-efficacy were created, as along with an equal relationship with them.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2024-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |