地質野外実習プログラムの考察とその成果 : 西条盆地と吾妻子の滝
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 4 号
38-44 頁
2023-12-22 発行
アクセス数 : 163 件
ダウンロード数 : 49 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/54742
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_38.pdf
35.3 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
地質野外実習プログラムの考察とその成果 : 西条盆地と吾妻子の滝
|
タイトル ( eng ) |
Geological Field Training Program to Understand the Geomorphic Development of the Saijo Basin Designed to Introduce Sciences Students to Field Methods: Azumako Waterfall
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 4 |
開始ページ | 38 |
終了ページ | 44 |
ページ数 | 7 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
Students in science courses are expected to learn about a variety of knowledge and experiences through observation of nature, but even university students who want to become science teachers often feel that they lack knowledge and experience with various natural phenomena. In this study, Azumako Falls in Saijo Basin, which is located about 3.4 km from the Higashi-Hiroshima Campus and can be reached in about 20 minutes by bicycle, was selected as the observation point. Topography of the Saijo Basin is characterized by Mesozoic granite, the Saijo Formation deposited within the basin, and the Kurosegawa River system, which is currently eroding the Saijo Formation in the southern part of the basin. The actual field observations revealed the need to gain more experience in making more comprehensive judgments about rocks, plants.
|
著者キーワード |
Azumako Waterfall
Saijo Basin
Saijo Formation
Topography
吾妻子の滝
西条盆地
西条層
地形
野外観察
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
|
発行日 | 2023-12-22 |
権利情報 |
Copyright © 2023 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
助成機関名 |
日本学術振興会
Japan Society for the Promotion of Science
|
助成機関識別子 |
[Crossref Funder] https://doi.org/10.13039/501100001691
|
研究課題名 |
個別最適な学びと協働的な学びを一体的に支援する理科授業デザインと教員養成への波及
個別最適な学びと協働的な学びを一体的に支援する理科授業デザインと教員養成への波及
|
研究課題番号 |
22K03003
|