自己理解と他者とのつながりを育む幼小接続期での自己表現プログラムの開発について

アクセス数 : 280
ダウンロード数 : 147

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_50_87.pdf 1020 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
自己理解と他者とのつながりを育む幼小接続期での自己表現プログラムの開発について
タイトル ( eng )
On the development of a self-expression program in kindergarten and lower grades of elementary school to foster self-understanding and connections with others.
作成者
山本 千惠
丸子 英美
間所 泉
岡﨑 絵美
寄与者 アトリエ REI 子ども舎 その他
寄与者 大田 慶 その他
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
50
開始ページ 87
終了ページ 97
ページ数 11
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
Based on the Reggio Emilia approach, the purpose of this research is to develop the creativity of each child and create a foundation for them to act in their own way in a group.In this research, we focus our research on children from kindergarten to the lower grades of elementary school, especially from the 5 year old class of kindergarten to the first grade of elementary school. First, we summarize the characteristics of Reggio Emilia. Next, I summarize the practice of childcare and classes based on the Reggio Emilia approach.Based on the results, we develop, implement, and verify educational practices that can be realized in our school. Finally, we consider the ideal way of self expression to bring out the creativity of each child.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2023-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス