論理的思考力を育成する国語科授業の発展 : 対象の論理と主体の論理を切り口にした理論と実践

アクセス数 : 365
ダウンロード数 : 317

今月のアクセス数 : 13
今月のダウンロード数 : 14
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_50_11.pdf 906 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
論理的思考力を育成する国語科授業の発展 : 対象の論理と主体の論理を切り口にした理論と実践
タイトル ( eng )
Development of Japanese Language Classes to Foster Logical Thinking Skills: Theory and Practice based on the Logic of the Subject and the Logic of the Subject
作成者
溝上 大樹
山中 勇夫
廣口 知世
丸田 健太郎
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
50
開始ページ 11
終了ページ 29
ページ数 19
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
The purpose of this study is to connect theory and practice to develop logical thinking skills within a 2 year research period. This year, we will return to the starting point of what logic is and reconsider the logical thinking ability to be put on in the class of the Japanese language department at the elementary school stage which aims at this research. Based on this, classes shall be created and verified. In doing so, we will consider classes that foster logical thinking skills in the low, middle, and advanced grades.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2023-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス