科学史を活用した理科授業実践 : 科学的知識の暫定性の理解に着目して
中学教育 : 研究紀要 Volume 52
Page 74-85
published_at 2023-03-31
アクセス数 : 266 件
ダウンロード数 : 182 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 9 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53698
File |
JourJrhighEdu_52_74.pdf
1.2 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
科学史を活用した理科授業実践 : 科学的知識の暫定性の理解に着目して
|
Title ( eng ) |
Science teaching using history of science: with a focus on understanding the Nature of Science
|
Creator |
SHIMADA Kousuke
TATSUOKA Tomoyuki
HONDA Kousuke
ISOZAKI Tetsuo
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 52 |
Start Page | 74 |
End Page | 85 |
Number of Pages | 12 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2023-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |