科学史を活用した理科授業実践 : 科学的知識の暫定性の理解に着目して

中学教育 : 研究紀要 Volume 52 Page 74-85 published_at 2023-03-31
アクセス数 : 208
ダウンロード数 : 136

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 3
File
JourJrhighEdu_52_74.pdf 1.2 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
科学史を活用した理科授業実践 : 科学的知識の暫定性の理解に着目して
Title ( eng )
Science teaching using history of science: with a focus on understanding the Nature of Science
Creator
SHIMADA Kousuke
TATSUOKA Tomoyuki
HONDA Kousuke
ISOZAKI Tetsuo
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 52
Start Page 74
End Page 85
Number of Pages 12
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2023-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access