How to implement interactive speaking tests in junior and senior high school English classes: Insights from first-hand experiences
中等教育研究紀要 /広島大学附属福山中・高等学校 62 巻
174-185 頁
2022-03-31 発行
アクセス数 : 206 件
ダウンロード数 : 67 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53484
ファイル情報(添付) |
Fukuyama-ChutoKyoiku-KenkyuKiyo_62_174.pdf
1.27 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
How to implement interactive speaking tests in junior and senior high school English classes: Insights from first-hand experiences
|
作成者 |
Jennings Nick
|
収録物名 |
中等教育研究紀要 /広島大学附属福山中・高等学校
|
巻 | 62 |
開始ページ | 174 |
終了ページ | 185 |
収録物識別子 |
[PISSN] 0916-7919
[NCID] AN00146014
|
抄録 |
Although many English classes in Japan have taken on the communicative qualities, speaking tests have yet to become an integral part of the instructional routine at a junior and senior high school level. This paper provides a quick guide of how to create speaking tests to enable teachers to evaluate interactive performance. The key to the production of well-balanced tests for classroom assessment will be discussed with special emphasis on the treatment to lessen the vocabulary constraints. The discussion as to how to ensure validity, reliability, and practicality of the test follows with original speaking test sets.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学附属福山中・高等学校
|
発行日 | 2022-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0916-7919
[NCID] AN00146014
|