ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に

アクセス数 : 398
ダウンロード数 : 428

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 7
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に
タイトル ( eng )
Teachers’ evaluation of ICT education and instruction: The COVID-19 disaster in online classes
作成者
佐々木 龍平
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
3
開始ページ 222
終了ページ 231
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
This study aimed to clarify the implementation of online classes and the evaluation and perception of their instructions through a questionnaire survey. The results indicate that online classes are conducted in high schools and are highly evaluated, but burdens and difficulties are not perceived as such. Rather, relationships with fellow teachers at school were perceived as a burden. Through this, the paper addresses issues in information and communications technology (ICT) education. After the impact of COVID-19 subsides, ICT education is expected to become increasingly popular in Japanese educational settings and schools. At this time, if we do not focus on improving the work environment for teachers, rather than on rapid changes in the educational environment, the burden on teachers will become heavier.
著者キーワード
ICT education
online classes
teachers
ICT 教育
オンライン授業
教師
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2022-12-23
権利情報
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086