初等社会科・理科における効果的なICTの活用法

アクセス数 : 532
ダウンロード数 : 310

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_49_15.pdf 692 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
初等社会科・理科における効果的なICTの活用法
タイトル ( eng )
Effective use of ICT in primary social studies and science
作成者
眞鍋 雄大
野元 祥太郎
赤松 雄介
山本 唯
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
49
開始ページ 15
終了ページ 24
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
In this study,we practiced the use of ICT in elementary school social studies and science.Two points were examined regarding how to utilize ICT.The first is "support for activities."We examined what kind of support children can provide when they carry out activities in class.The second is "support for thinking and expression." I thought about helping children express their thoughts. We thought that combining these two types of support would promote children's learning.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2022-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679