傘と階段とあたりまえ体操 : アカデミック・ライティング入門のための思考ツール開発
中等教育研究紀要 Issue 68
Page 111-117
published_at 2022-03-31
アクセス数 : 509 件
ダウンロード数 : 236 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/51996
File |
BullTheoryPracticeSecEdu_68_111.pdf
1.51 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
傘と階段とあたりまえ体操 : アカデミック・ライティング入門のための思考ツール開発
|
Title ( eng ) |
Umbrella, Stairs, and No-Surprise Exercise: Developing Thinking Tools for Beginner Academic Writers to Organize Paragraphs
|
Creator | |
Source Title |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
|
Issue | 68 |
Start Page | 111 |
End Page | 117 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
|
Abstract |
主に高等学校で指導するパラグラフ・ライティングにおいては,アカデミックな文脈での文章作法(アカデミック・ライティング)に依拠することが多い。そこでは,unity(統一性),cohesion(結束性),coherence(一貫性)という3つの基準を満たすように書くことが奨励されるが,抽象的な概念であるため,その知識を実際に英語ライティングにおいて運用するのは高校生にとって容易ではない。そこで,これらの3 基準を,より利用しやすくするための思考ツールを開発し,指導に取り入れた。その結果,生徒が自身で3基準を意識しながら英文を書くことができるようになった。
The teaching of paragraph writing at the high school level refers to the basic manners of academic writing, in which a paragraph is expected to meet the three criteria: unity, cohesion, and coherence. However, many high school students find these criteria difficult to utilize in their writing. To support such students, the author developed thinking tools to make the criteria more accessible to them. By practicing writing with the thinking tools, the students have learned to organize paragraphs that meet the criteria.
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属中・高等学校
|
Date of Issued | 2022-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
|