Materials and Activities for an English Language Course Focusing on the Beatles
広島外国語教育研究 Issue 25
Page 15-28
published_at 2022-03-01
アクセス数 : 442 件
ダウンロード数 : 134 件
今月のアクセス数 : 13 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/51958
File |
h-gaikokugokenkyu_25_15.pdf
359 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( eng ) |
Materials and Activities for an English Language Course Focusing on the Beatles
|
Title ( jpn ) |
ビートルズ(the Beatles)を扱った英語語学コースの教材と活動
|
Creator | |
Source Title |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
Issue | 25 |
Start Page | 15 |
End Page | 28 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
Abstract |
本稿の目的は,史上最高の売り上げを誇った音楽グループであるthe Beatles(ビートルズ)の7つの楽曲に焦点を当てた,英語語学コースでの教材や活動を説明することにより,革新的な教育活動の詳細を報告することである。とりわけ,読者のthe Beatles に関する知識を新たにするとともに,英語教育を専門とする多くの教師にとって刺激的で応用可能な活動例を提供することを目指している。まずは,外国語教育における歌の使用に関する理論的・学術的知見をまとめ,その後,the Beatles の歴史的・文化的重要性を概観する。続いて,本稿の目的である授業で用いられた教材と活動(実践)を詳述する。最後に,先行研究に基づいて,授業参加者の主観的受け止めを報告する。
This article presents a case report of innovative pedagogical practice, outlining the materials and activities used in an English Language Course based on seven songs by history’s top-selling musical artists, the Beatles. The aim is to refresh readers’ knowledge of the Beatles, and to offer an example of practice that might be stimulating and adaptable for other professional English teachers. After a review of theoretical and professional writings on the use of songs in Foreign Language Teaching, a brief outline is given of the history and cultural importance of the Beatles. The core of the article is a simple description of the materials and activities employed in the course. Finally, in accord with the principles of professional practice, subjective reflections of course participants are presented.
|
Language |
eng
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学外国語教育研究センター
|
Date of Issued | 2022-03-01 |
Rights |
Copyright (c) 2022 広島大学外国語教育研究センター
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|