幼児教育アドバイザー訪問と保育の質との関係について : SSTEW(「保育プロセスの質」評価スケール)による評定から

幼年教育研究年報 43 巻 47-54 頁 2021-10-15 発行
アクセス数 : 430
ダウンロード数 : 183

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
AREC_43_47.pdf 960 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
幼児教育アドバイザー訪問と保育の質との関係について : SSTEW(「保育プロセスの質」評価スケール)による評定から
タイトル ( eng )
The Relationship between Early Childhood Education Advisor Visitation and Childcare Quality
作成者
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
43
開始ページ 47
終了ページ 54
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
The purpose of this study was to understand the effects of the Early Childhood Education Advisor Visitation Project in Hiroshima Prefecture on improving the quality of childcare in kindergartens, nursery schools, and certified childcare centers (hereinafter, “schools”). This is part of the research to clarify how preschools and schools perceive this project—in particular, it included obtaining basic data to examine the efforts necessary to improve the project. In addition, the project’s results and issues have been clarified to provide basic data to enhance advisor visitation in the future.
著者キーワード
early childhood education advisor
childcare quality
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2021-10-15
権利情報
Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110