中学校特別支援学級におけるキャリア発達を促す授業に関する一考察 : 自己を見つめ,語り合いを通し,自己理解・人間関係形成 ・キャリアプランニング能力を育む授業実践

中学教育 : 研究紀要 Volume 50 Page 48-57 published_at 2021-03-31
アクセス数 : 710
ダウンロード数 : 501

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 1
File
JourJrhighEdu_50_48.pdf 887 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
中学校特別支援学級におけるキャリア発達を促す授業に関する一考察 : 自己を見つめ,語り合いを通し,自己理解・人間関係形成 ・キャリアプランニング能力を育む授業実践
Title ( eng )
A case study on classes promoting career development in special support class of junior high school: Class practice that fosters self-understanding, relationship formation, and career planning ability through self-examination and discussion
Creator
INOUE Miyuki
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 50
Start Page 48
End Page 57
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2021-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[NCID] AN00307623
[ISSN] 2436-6641