教師教育における教科連携の試み : 大学院「学力・コンピテンシーデザイン基礎研究」の成果と課題

学校教育実践学研究 27 巻 123-130 頁 2021-03-19 発行
アクセス数 : 478
ダウンロード数 : 125

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_27_123.pdf 1.32 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
教師教育における教科連携の試み : 大学院「学力・コンピテンシーデザイン基礎研究」の成果と課題
タイトル ( eng )
A study of collaboration in subject teacher education in case of a course: “Basic study of designing academic abilities and competencies in school education” at graduate school
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
27
開始ページ 123
終了ページ 130
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this study, we developed subject teacher training course for developing the competencies required of teachers in order to nurture the academic abilities and competencies of students at school. We set up opportunities for the students to engage in collaborative learning tasks beyond their majors, in addition to examining the academic abilities and competencies required in the subjects. Through the activities, the students were exposed to a variety of opinions and reexamined their own view of academic abilities and competencies from various perspectives. On the other hand, how to follow up with students’ diverse interests and how to set up common tasks and activities in class could be improved.
著者キーワード
subject teacher education
collaboration
course design
competencies
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2021-03-19
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493