教師教育における教科連携の試み : 大学院「学力・コンピテンシーデザイン基礎研究」の成果と課題
学校教育実践学研究 27 巻
123-130 頁
2021-03-19 発行
アクセス数 : 478 件
ダウンロード数 : 125 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50621
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_27_123.pdf
1.32 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教師教育における教科連携の試み : 大学院「学力・コンピテンシーデザイン基礎研究」の成果と課題
|
タイトル ( eng ) |
A study of collaboration in subject teacher education in case of a course: “Basic study of designing academic abilities and competencies in school education” at graduate school
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 27 |
開始ページ | 123 |
終了ページ | 130 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In this study, we developed subject teacher training course for developing the competencies required of teachers in order to nurture the academic abilities and competencies of students at school. We set up opportunities for the students to engage in collaborative learning tasks beyond their majors, in addition to examining the academic abilities and competencies required in the subjects. Through the activities, the students were exposed to a variety of opinions and reexamined their own view of academic abilities and competencies from various perspectives. On the other hand, how to follow up with students’ diverse interests and how to set up common tasks and activities in class could be improved.
|
著者キーワード |
subject teacher education
collaboration
course design
competencies
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2021-03-19 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|