地層の空間配置の理解を促進するための学習プログラム : 異なる空間スケールの学習材の併用に関する予察的研究
学校教育実践学研究 27 巻
17-24 頁
2021-03-19 発行
アクセス数 : 447 件
ダウンロード数 : 335 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 10 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50610
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_27_17.pdf
1.55 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
地層の空間配置の理解を促進するための学習プログラム : 異なる空間スケールの学習材の併用に関する予察的研究
|
タイトル ( eng ) |
A learning program to promote understanding of the spatial arrangement of strata: A preliminary study of the use of learning materials at different spatial scales
|
作成者 |
江川 宣
久森 洸希
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 27 |
開始ページ | 17 |
終了ページ | 24 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this study is to develop a learning program for estimating the spatial arrangement of the strata based on the measurement of strike and dip by using a desk scale geological block model as an adjunct to field observation practice. In order to estimate the extent of the strata at two outcrops of an isolated small island-like landscape in Fujie, Fukuyama, we devised a learning activity to compare the boundaries of the strata with the actual extent of the strata by drawing the boundaries on the surface of a small square sponge as a model of the island-like landscape. The students' impressions of this method were positive.
|
著者キーワード |
learning program
strata
spatial arrangement
learning material
geological block model
|
内容記述 |
本研究の一部はJSPS科研費19K03144,19K02708および17H01980の助成を受けて行われた。
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2021-03-19 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|