マレーシア国ペナン州の特別支援教育における授業研究の事例

国際教育協力論集 23 巻 1 号 5-11 頁 2020-10-31 発行
アクセス数 : 318
ダウンロード数 : 86

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JICE_23-1_5.pdf 1.03 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
マレーシア国ペナン州の特別支援教育における授業研究の事例
タイトル ( eng )
Lesson Study for Special Needs Education: Case Study in Penang, Malaysia
作成者
小澤 大成
三浦 聡子
アフマド アズナン チェ
収録物名
国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education
23
1
開始ページ 5
終了ページ 11
収録物識別子
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
抄録
Three years attempt to introduce lesson study for special needs education was conducted in Penang, Malaysia. First two years workshop for teachers for special needs education was conducted at university. Workshop consists of lecture to explain lesson study and exercise. Exercise of 2017 focused on the issues of each school and on the way to solve them. Exercise of 2018 was plan and implementation of mock lessons by teachers. Trial lesson study in special needs school was conducted in 2020. Teachers planed lessons by group and conducted two lessons. After the lessons, participants discussed about lessons. Teachers think planning by group is useful because they examine various ideas.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育開発国際協力研究センター
発行日 2020-10-31
権利情報
Copyright (c) 2020 広島大学教育開発国際協力研究センター
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-2996
[ISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847