Revisiting Challenges by Reflecting on Language Learning and Language Teaching Experiences
広島外国語教育研究 24 号
61-72 頁
2021-03-01 発行
アクセス数 : 640 件
ダウンロード数 : 305 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50447
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_24_61.pdf
338 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Revisiting Challenges by Reflecting on Language Learning and Language Teaching Experiences
|
タイトル ( jpn ) |
言語学習と言語教育の経験を基にした課題の再確認
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 24 |
開始ページ | 61 |
終了ページ | 72 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
本論では,言語教員の課題や,異文化コンテクストの中で教員の理解がどのような影響を与えるかの調査を行った。一人の日本語言語教員である日本人が,ハンガリー人に対しての日本語言語教育と,一人のハンガリー人英語教員の日本人学生に対しての英語教育を,インタビューを通じ検証した。この分析で,言語の壁や,時間の制約,文化の違いが主な課題として明らかにされた。又,これらの主要課題を克服することに伴い,日本人学生の会話力の上達や,ハンガリー人学生の奨学金の授与という成果が得られ,二人の教員に達成感を与えた。
This study discusses some challenges language teachers face, and how teacher cognition in intercultural contexts affects the learning outcome. A Japanese language teacher, teaching Japanese to Hungarian students, and a Hungarian language teacher, teaching English to Japanese students, reflected on their classroom practices in Hungary in the form of in-depth, semi-structured interviews. Narrative analysis revealed that the main challenges were language barriers, time constraints, and intercultural differences. Overcoming these challenges gave both teachers feelings of success: Japanese students were able to improve their speaking skills, whereas Hungarian students received scholarships to Japan due to enhanced Japanese language proficiencies.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2021-03-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2021 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|