子どもの発達と学びの連続性を共通理解するために : 保幼小合同研修プログラムについての一考察
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 1 号
305-313 頁
2020-12-25 発行
アクセス数 : 690 件
ダウンロード数 : 1495 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 32 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50212
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_305.pdf
1.11 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
子どもの発達と学びの連続性を共通理解するために : 保幼小合同研修プログラムについての一考察
|
タイトル ( eng ) |
Understanding the Continuity of Children’s Development and Learning: A consideration of the joint training program for early childhood and elementary educators
|
作成者 |
小松 和佳
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 1 |
開始ページ | 305 |
終了ページ | 313 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine the joint training program for early childhood and elementary educators in order to understand the continuity of children’s development and learning. The principal content of the training program was to provide experience to early childhood educators and conduct conferences on the same. Participants included six early childhood, five kindergarten, and sixteen elementary school teachers serving in the A elementary school area. Nine categories were created from participants’ impressions received after the completion of the joint training program. Examination of the nine categories suggested that the joint training program could help in understanding the continuity of children’s development and learning.
|
著者キーワード |
connection with early childhood and elementary education
joint training for educators at early childhood and elementary education
the continuity of children’s development and learning
保幼小接続
保幼小合同研修
子どもの発達と学びの連続性
|
内容記述 |
本研究は,日本教育心理学会第61回総会で発表した内容に,加筆修正を行ったものである。
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
発行日 | 2020-12-25 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|