タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から

アクセス数 : 861
ダウンロード数 : 586

今月のアクセス数 : 22
今月のダウンロード数 : 20
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から
タイトル ( eng )
Equitable Education Fund for Resolving Education Disparities in Thailand: Preliminary examination from education as welfare perspective
作成者
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
1
開始ページ 256
終了ページ 265
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
This paper reports a study on the Equitable Education Fund (EEF) that was established to respond to education disparities in Thailand. Content analysis of the EEF Act and annual reports revealed that EEF provides a variety of financial assistance to financially deprived and/or opportunity-denied children and youth in basic and pre-primary education. EEF emphasizes cooperation of the public and private sectors to expand opportunities in technical and vocational education and training in response to the shortage of skilled labor. It also provides scholarship for a university-based teacher education program that recruits students from remote schools, who are expected to return to their mother schools to contribute to quality education and development of remote communities. From education as welfare perspective, EEF projects do not fully include the opportunity-denied children as the act follows certain financial criteria to make the selection. The paper concludes that the inclusion of these children would call for the expansion of welfare functions of education such as allocation of school social workers.
著者キーワード
Thailand
Disparities in education
Education as welfare
タイ
教育格差
福祉としての教育
内容記述
本研究はJSPS科研費JP19H00620の助成を受けたものです。
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2020-12-25
権利情報
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086