イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 1 号
204-212 頁
2020-12-25 発行
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BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_204.pdf
3.67 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割
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タイトル ( eng ) |
The Position and Role of Group Work in Jena-Plan
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作成者 |
安藤 和久
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収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
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号 | 1 |
開始ページ | 204 |
終了ページ | 212 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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抄録 |
The purpose of this paper is to understand the approach to teaching in the Jena-plan by focusing on the position and role of group work in Jena-plan. In the curriculum of Jena-plan influenced by Dörpfeld, factual subjects, through which students learn about the human world, had primary significance. Group work, a kind of classroom teaching method to learn about life, was positioned as the basis of the Jena-plan curriculum. When working in groups, students learned about not only their own tasks, but also about the tasks of other students. Group work was practiced by group teaching method, aimed at liberalizing human relationships in the classroom, and created a responsive environment with circular seating and sharing background of the task. Petersen’s concept of group work was related to Herbart’s “Educative Instruction (erziehender Unterricht)”, as it combined “Education (Erziehung)” with “Instruction (Unterricht)”.
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著者キーワード |
Jena-plan
group work
Peter Petersen
イエナ・プラン
グループ作業
ペーター・ペーターゼン
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
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発行日 | 2020-12-25 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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