文化が消費者行動に与える影響についての研究ノート
比較日本文化学研究 11 号
190-205 頁
2018-03-31 発行
アクセス数 : 474 件
ダウンロード数 : 1720 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 33 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50108
ファイル情報(添付) |
HNBK_11_190.pdf
1.24 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
文化が消費者行動に与える影響についての研究ノート
|
タイトル ( eng ) |
Impacts on consumer behavior according to culture
|
作成者 |
朱 褘楠
|
収録物名 |
比較日本文化学研究
|
号 | 11 |
開始ページ | 190 |
終了ページ | 205 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1882-8701
[NCID] AA1234386X
|
抄録 |
Along with the development of market globalization, it is necessary for marketers to develop marketing strategies that can be standardized between various countries. However, as the source of peoples' desires and actions, cultural factors will moderate many aspects of consumer behavior, such as their way of thinking or reaction to a stimulation. Therefore, it is important to identify the relationship between culture and consumer behavior when producing global marketing strategies. In this study, cultural assumptions are used as the basic theory to examine how peoples' behaviors are influenced by cultural factors. We then discuss which cultural factors influence cross-cultural consumer behavior the most.
|
著者キーワード |
culture
consumer behavior
cultural assumption
cross-cultural consumer behavior
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院文学研究科総合人間学講座
|
発行日 | 2018-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2018 広島大学大学院文学研究科総合人間学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1882-8701
[NCID] AA1234386X
|