「学び合い」を適用した水泳授業が生徒の技能の変容に及ぼす影響について : 「運動能力の二極化」の解消を目的として

学部・附属学校共同研究紀要 46 号 163-167 頁 2019-03-31 発行
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タイトル ( jpn )
「学び合い」を適用した水泳授業が生徒の技能の変容に及ぼす影響について : 「運動能力の二極化」の解消を目的として
タイトル ( eng )
The Impact of Manabiai in Physical Education Swimming Classes: Focusing on the Elimination of Polarization of Performance through Students' Skills in the Vicinity
作成者
柿手 祝彦
寄与者 濱本 想子
寄与者 辻 亮太
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
46
開始ページ 163
終了ページ 167
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
Our study addressed the effect of applying manabiai in swimming classes. In conclusion, the following three points were clarified: (1) dialogue among students was serving to fulfill the relationship of "teaching" - "being taught," (2) improvement in skills through interactive activities was conspicuous and had a great influence on the resolution of polarization of exercise capacity, and (3) the learning strategies of manabiai can be performed efficiently among students and individually necessary guidance.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2019-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679