乳児‐保育者間の愛着関係の形成過程 : 相互作用の質的分析による検討
学校教育実践学研究 26 巻
109-116 頁
2020-03-20 発行
アクセス数 : 1079 件
ダウンロード数 : 2314 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 38 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49121
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_26_109.pdf
830 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
乳児‐保育者間の愛着関係の形成過程 : 相互作用の質的分析による検討
|
タイトル ( eng ) |
The process of development of infant-nursery teacher attachment: An examination on their interactions by using qualitative data
|
作成者 |
上田 七生
山崎 晃
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 26 |
開始ページ | 109 |
終了ページ | 116 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine the processes of development and change of attachment between an infant and his nursery teachers in detail by qualitative data. The subject of the study was an infant who had developed insecure attachment among his initial attachment figure. He was observed for 9 months (July-March). In the first term (July-August), he showed attachment behavior to several teachers. The interactions between the infant and each teacher were analyzed. There were several interactions by each teacher, and the responses of the infant to each teacher were also different.
|
著者キーワード |
infant-nursery teacher attachment
style of teacher’s intervention
qualitative data
longitudinal study
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2020-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|