「限界革命」を教育する必要性 : 経済学史教育
学校教育実践学研究 26 巻
79-86 頁
2020-03-20 発行
アクセス数 : 556 件
ダウンロード数 : 526 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49117
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_26_79.pdf
452 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「限界革命」を教育する必要性 : 経済学史教育
|
タイトル ( eng ) |
The Necessity to educate on Marginai Revolution
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 26 |
開始ページ | 79 |
終了ページ | 86 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
A Purpose of thjs peper is to suggest a necessity of construction of economic education for teachers training courses. This acquistition of the teachers’licenses of social studies in junior high school and civics in high school is possibility to study only one course on economics in current law. To training high quality teachers,this paper emphasizes a teaching method to make understanding on Marginl Revolition.
|
著者キーワード |
Marginl Revolition
Economics History
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2020-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|