「限界革命」を教育する必要性 : 経済学史教育

学校教育実践学研究 26 巻 79-86 頁 2020-03-20 発行
アクセス数 : 552
ダウンロード数 : 516

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_26_79.pdf 452 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「限界革命」を教育する必要性 : 経済学史教育
タイトル ( eng )
The Necessity to educate on Marginai Revolution
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
26
開始ページ 79
終了ページ 86
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
A Purpose of thjs peper is to suggest a necessity of construction of economic education for teachers training courses. This acquistition of the teachers’licenses of social studies in junior high school and civics in high school is possibility to study only one course on economics in current law. To training high quality teachers,this paper emphasizes a teaching method to make understanding on Marginl Revolition.
著者キーワード
Marginl Revolition
Economics History
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2020-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493