多様性理解をめざした日本史授業開発 : 単元「満州事変期における新聞の論調変化とジャーナリズム論」の場合
学校教育実践学研究 26 巻
21-28 頁
2020-03-20 発行
アクセス数 : 937 件
ダウンロード数 : 545 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49111
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_26_21.pdf
1.41 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
多様性理解をめざした日本史授業開発 : 単元「満州事変期における新聞の論調変化とジャーナリズム論」の場合
|
タイトル ( eng ) |
A Japanese History lesson for understanding diversity
|
作成者 |
高松 尚平
玉井 慎也
両角 遼平
青本 和樹
篠田 裕文
真崎 将弥
久保 美奈
奥村 尚
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 26 |
開始ページ | 21 |
終了ページ | 28 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This study proposes the Japanese history lesson aiming for promoting deeper understanding diversity because the previous studies in relation to historical inquiry in Japan did not mention about connection with diversity. After conducting the lessons, we found that students mentioned the differences of people’s value between past and present based on the social structure and notions. At the end of study we suggested the reform of history education have more possibilities to develop democratic citizenship.
|
著者キーワード |
history lesson
diversity
procedural concepts
historical inquiry
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2020-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|