オンライン教材におけるコンバージョンの多重ハードルモデル

広島外国語教育研究 23 号 45-61 頁 2020-03-01 発行
アクセス数 : 682
ダウンロード数 : 506

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
h-gaikokugokenkyu_23_45.pdf 1.27 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
オンライン教材におけるコンバージョンの多重ハードルモデル
タイトル ( eng )
A Multiple Hurdle Model for Students’ Conversions in Online English Learning Materials
作成者
収録物名
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
23
開始ページ 45
終了ページ 61
収録物識別子
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
抄録
The present study provides a multiple hurdle model which computationally explains complex patterns of students’ engagement levels in online learning materials. It has been empirically known that online learning log data such as login counts and the number of learning contents studied by students quite often deviate from ordinary discrete probabilistic distributions such as a Poisson distribution and a negative binomial distribution. As an underlying mechanism of this empirical fact, the present study posits that there are latent sub-processes to obtain learning outcomes, which we call micro conversions, and between them, the model also assumes hurdles that students clear and fail. This modeling framework was statistically implemented as a finite mixture distribution model that mixes a hurdle negative binomial distribution and an ordinary negative binomial distribution. Using Bayesian modeling with the Hamiltonian Monte Carlo method, the model was fitted to the real login data of 899 students in Hiroshima university and achieved a relatively good fit.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学外国語教育研究センター
発行日 2020-03-01
権利情報
Copyright (c) 2020 広島大学外国語教育研究センター
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332