オンライン教材におけるコンバージョンの多重ハードルモデル
広島外国語教育研究 23 号
45-61 頁
2020-03-01 発行
アクセス数 : 682 件
ダウンロード数 : 506 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/48748
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_23_45.pdf
1.27 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
オンライン教材におけるコンバージョンの多重ハードルモデル
|
タイトル ( eng ) |
A Multiple Hurdle Model for Students’ Conversions in Online English Learning Materials
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 23 |
開始ページ | 45 |
終了ページ | 61 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
The present study provides a multiple hurdle model which computationally explains complex patterns of students’ engagement levels in online learning materials. It has been empirically known that online learning log data such as login counts and the number of learning contents studied by students quite often deviate from ordinary discrete probabilistic distributions such as a Poisson distribution and a negative binomial distribution. As an underlying mechanism of this empirical fact, the present study posits that there are latent sub-processes to obtain learning outcomes, which we call micro conversions, and between them, the model also assumes hurdles that students clear and fail. This modeling framework was statistically implemented as a finite mixture distribution model that mixes a hurdle negative binomial distribution and an ordinary negative binomial distribution. Using Bayesian modeling with the Hamiltonian Monte Carlo method, the model was fitted to the real login data of 899 students in Hiroshima university and achieved a relatively good fit.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2020-03-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|