認定こども園の組織力の向上を目的とした園内研修について : 発達に課題のある幼児の指導

アクセス数 : 540
ダウンロード数 : 232

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part3_68_73.pdf 1000 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
認定こども園の組織力の向上を目的とした園内研修について : 発達に課題のある幼児の指導
タイトル ( eng )
About In-institution Training for the Purpose of Improving the Organizational Capabilities of the Authorized Child Institution
作成者
筑波 晃英
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
68
開始ページ 73
終了ページ 80
抄録
When carrying out special need education at a childcare site, childcare workers who are actually involved with the child at the site have various conflicts. However, accepting children with disabilities while childcaring with conflict. To that end, it is indispensable that all staff in the institution understand and accept children. And to keep childcare workers motivated, the responsibility of special support education coordinators and managers is important.
著者キーワード
special support childcare
conflict
acceptance
organization
leadership
特別支援保育
葛藤
受容
組織
リーダーシップ
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2019-12-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039