内モンゴル芸術学院におけるモンゴル伝統音楽の学習が民族アイデンティティ形成に与える影響 : モンゴル民歌伝承クラスに着目して

アクセス数 : 684
ダウンロード数 : 635

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 9
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part2_68_271.pdf 1.41 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
内モンゴル芸術学院におけるモンゴル伝統音楽の学習が民族アイデンティティ形成に与える影響 : モンゴル民歌伝承クラスに着目して
タイトル ( eng )
Mongolian Traditional Music Learning Infl uences on the Formation of Ethnic Identities: Folk Songs Education at the Inner Mongolia Academy of Arts
作成者
アルサラン
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
68
開始ページ 271
終了ページ 279
抄録
The present state of traditional Mongol folk-music classes at the Inner Mongolian Academy of the Arts is explored and the influence on Mongolian students’ sense of ethnic identity is considered from the study of traditional Mongolian music. As a result of these considerations and analysis of the curriculum, four new required courses have been introduced, which deal with the history of Mongolian folk music and provide a general theory of Mongolian traditional music. These new classes have become important constituents of the educational curriculum dealing with the transmission of ethnic musical traditions. Interviews and questionnaires have shown that the students’ awareness of their ethnic identity has been strengthened through the transmission of traditional music.
著者キーワード
Inner Mongolia Arts University
Traditional Music
Folklore
Ethnic Identity
Curriculum
内モンゴル芸術学院
伝統音楽
伝承
民族アイデンティティ
カリキュラム
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2019-12-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725