ドイツの中等地理教科書『Diercke Geography Bilingual』における国際理解単元のコンピテンシー育成
学校教育実践学研究 25 巻
59-66 頁
2019-03-20 発行
アクセス数 : 1030 件
ダウンロード数 : 286 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47507
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_25_59.pdf
1.23 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ドイツの中等地理教科書『Diercke Geography Bilingual』における国際理解単元のコンピテンシー育成
|
タイトル ( eng ) |
Competency of Education for Interntional Understanding: By analyzing Dircke Geography: For Bilingual Classes in Germany
|
作成者 |
阪上 弘彬
村田 翔
横川 知司
潘 意涵
佟 亜斎娜
安倍 成美
池田 葵
倉本 尚
岩佐 佳哉
池田 直樹
植野 裕行
冨田 大智
藤村 大智
頼富 収吾
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 25 |
開始ページ | 59 |
終了ページ | 66 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper aims to clarify the characteristics of learning units on Education for International Understanding (EIU) and their structure, appropriate geographical teaching materials on EIU, streategies for competence acquisition, and perspectives of ESD within learning units on EIU by analyzing two learning units “Globalisation” and “Global Disparities” in the geography textbook for bilingual lesson ”Diercke Geography: For Bilingual Classes”. The results of the analysis showed that 1)“Globalisation” focuses on the theories of globalisation and “Global Disparities” aims to learn not only theories but also regionl images; 2) Competency is repeatedly acquired through different learning activities ; 3) “Global Disparities” is designed from the viewpoint of “think globally, act locally”.
|
著者キーワード |
Geography education
Textbook for bilingual lesson
Germany
Competency
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2019-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|