Activities and Materials for an English Course Focusing on African American Singers of Popular Music
広島外国語教育研究 22 号
101-119 頁
2019-03-01 発行
アクセス数 : 1033 件
ダウンロード数 : 346 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47086
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_22_101.pdf
405 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Activities and Materials for an English Course Focusing on African American Singers of Popular Music
|
タイトル ( jpn ) |
アフリカ系アメリカ人歌手による大衆音楽に焦点を当てた英語講座のためのアクティビティおよび教材
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 22 |
開始ページ | 101 |
終了ページ | 119 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
本記事は,アフリカ系アメリカ人シンガーを中心とした英語のスピーキングとリスニングのコースを作成するために選んだアクティビティやマテリアルの概要についてである。このフォーカスについての理論的根拠の簡潔な説明の後,筆者はコース内のそれぞれ11個のレッスンに共通するアクティビティについて記述する。いくつかの変種に加え,これらは筆者が以前「スリーブロックメソッド」として論述したものと同様のものである。そして,一覧表には,ジャズ,アコースティックブルース,エレクトリックブルース,ゴスペル,ソウル,クロスオーバーといった多岐に渡るジャンルから選択したマテリアルが用意されている。出演シンガーは,ビリー・ホリデイ,サラ・ヴォーン,エラ・フィッツジェラルド,レヴァランド・ゲイリー・デイヴィス,サン・ハウス,ハウリン・ウルフ,ビー・ビー・キング,オニール・ツインズ,アル・グリーン,レイ・チャールズ,ジェームス・ブラウン,サム& デイヴ,オーティス・レディング,ザ・スプリームス,マーサ& ザ・ヴァンデラス,アイク& ティナ・ターナー,マイケル・ジャクソンである。最後に,参加者が回答したアンケートの陳述を用い,筆者の本コースへの教育学上の意見を記述する。
This article gives an outline of activities and materials chosen to create an English listening and speaking course which features African American singers. After briefly offering a rationale for this focus, the author describes the activities common to each of 11 core lessons in the course. With some variations, these are similar to what the author has previously described as the ‘three-block method’. Then a listing is provided of materials selected from a range of musical genres: jazz, acoustic and electric blues, gospel, soul, and crossover. Artists featured include Billie Holiday, Sarah Vaughan, Ella Fitzgerald, The Rev. Gary Davis, Son House, Howlin’ Wolf, B.B. King, the O’Neal Twins, Al Green, Ray Charles, James Brown, Sam and Dave, Otis Redding, the Supremes, Martha and the Vandellas, Ike and Tina Turner, and Michael Jackson. At the end of the article, the author offers his own pedagogic reflections on the course with the aid of questionnaire statements written by participants.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2019-03-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2019 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|