キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 67 号
245-252 頁
2018-12-21 発行
アクセス数 : 964 件
ダウンロード数 : 487 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/46833
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part3_67_245.pdf
2.09 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ
|
タイトル ( eng ) |
Content Analysis of Syllabi in Career Education Subjects: Text-Mining Approach
|
作成者 |
宮田 弘一
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 67 |
開始ページ | 245 |
終了ページ | 252 |
抄録 |
This study explores the currently available career education subjects based on text-mining a career education syllabi, which covers class goals, class content, and grade evaluation methods, considering the mandated objectives indicated when the syllabi were created. The main result shows that “class content” was more conscious of employment support compared with “class goals.” Class content was coded in the analyses, and although the class contents were diverse, employment support was the second most frequently mentioned item after skills development. Class content was found to be more conscious of employment support when the relationships between each code were analyzed. These results disprove those of previous studies. Students’ employment support focused on an inside-out approach centered on the students’ own goal-setting and skills development. Finally, the percentages of social recognition subjects were high for both prestigious and national universities.
|
著者キーワード |
Career education subjects
Text mining
Syllabi
キャリア教育科目
テキストマイニング
シラバス
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2018-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|