幼児教育におけるインクルーシブ教育の可能性について
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 67 号
91-98 頁
2018-12-21 発行
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ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part3_67_91.pdf
1.19 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
幼児教育におけるインクルーシブ教育の可能性について
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タイトル ( eng ) |
Inclusive Education in Early Childhood Education
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作成者 |
筑波 晃英
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
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号 | 67 |
開始ページ | 91 |
終了ページ | 98 |
抄録 |
Childcare for disabled children in Japan has experienced several trends, such as establishing isolated education, integrated education, special needs education, and inclusive education systems. While the inclusive education system is currently being promoted, it is important to describe various problems experienced by disabled children in the past. This study found that play nurtures the child’s subjectivity; thus, free interaction between children is important. Following a review of the literature, the childcare process for handicapped children to date in Japan and why play and free interaction are important for all children, including those with disabilities.
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著者キーワード |
Japan
special need education
inclusive education
childcare through play
free interaction
日本
特別支援教育
インクルーシブ教育
遊びを通した保育
自由な相互関係
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2018-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
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