Multiculturalism and the Japanese Classroom

学校教育実践学研究 24 巻 187-191 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 1011
ダウンロード数 : 195

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_187.pdf 714 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Multiculturalism and the Japanese Classroom
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 187
終了ページ 191
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
Recent data given on the population of Japan suggests that the foreign population of people living in Japan has consistently risen over the last decade. It is inevitable that the children of these minorities will continue to enroll in Japanese schools, but are the schools prepared for this new age of multiculturalism in Japan? This paper will discuss the movement for multicultural education, potential methods for improving multicultural education in the Japanese classroom, and some of the challenges that multicultural education faces.
著者キーワード
Multicultural Education
Multiculturalism
Classroom instruction
Teacher training
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493