Multiculturalism and the Japanese Classroom
学校教育実践学研究 24 巻
187-191 頁
2018-03-22 発行
アクセス数 : 1011 件
ダウンロード数 : 195 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45472
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_24_187.pdf
714 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Multiculturalism and the Japanese Classroom
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 24 |
開始ページ | 187 |
終了ページ | 191 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
Recent data given on the population of Japan suggests that the foreign population of people living in Japan has consistently risen over the last decade. It is inevitable that the children of these minorities will continue to enroll in Japanese schools, but are the schools prepared for this new age of multiculturalism in Japan? This paper will discuss the movement for multicultural education, potential methods for improving multicultural education in the Japanese classroom, and some of the challenges that multicultural education faces.
|
著者キーワード |
Multicultural Education
Multiculturalism
Classroom instruction
Teacher training
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2018-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|