国民所得の三面等価 : 教員養成のための「経済学」の構築

学校教育実践学研究 24 巻 167-173 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 946
ダウンロード数 : 626

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_167.pdf 507 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
国民所得の三面等価 : 教員養成のための「経済学」の構築
タイトル ( eng )
The Principle of Three Equivalence of National Income: The Construction of Economics for Education Training Courses
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 167
終了ページ 173
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
A Purpose of this paper is to suggest a necessity of construction of economic education for teachers training courses. This acquisition of the teachers’ licenses of social studies in junior high school and civics in high school is possibility to study only one course on economics in current law. TO train high quality teachers, this paper emphasizes a teaching method to make understanding on the monopoly as the principle of three equivalence of national income.
著者キーワード
Three Equivalence Of National Income
Macro Economics
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493