ザンビアの身体教育事情に関する基礎的研究 : 学校体育と体育教員養成に着目して

学校教育実践学研究 24 巻 107-113 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 989
ダウンロード数 : 175

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_107.pdf 1.18 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ザンビアの身体教育事情に関する基礎的研究 : 学校体育と体育教員養成に着目して
タイトル ( eng )
A Fundamental Study on the Current Situation of Physical Education in Zambia: Focusing on School Physical Education and Physical Education Teacher Training
作成者
横田 知佳
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 107
終了ページ 113
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This study aims to clarify the current condition of physical education in Zambia, focusing on school physical education and its teacher training. The specific research goals are as follows: (1) To clarify the characteristics of school physical education based on the educational system and curriculum contents in Zambia. (2) To clarify the actual state and issues of school physical education by reviewing observed learning topics and cases of school physical education lessons in Zambia. (3) To clarify the actual state of and issues for pre-service teaching, based on the teacher training system and interview research from physical education staff from colleges of education and other universities in Zambia. (4) To develop suggestions for Zambia, based on the above three points, for physical education and sports cooperation as concerning its future.
The current study shows that there are not enough exercise facilities and physical education materials for school physical education in Zambia and that physical education teachers in primary and secondary school and physical education teacher educators have insufficient practical teaching skills.
著者キーワード
physical education
teacher training
Zambia
Africa
international cooperation
内容記述
本研究は平成27年~29年度科学研究費補助金・基盤研究(C)〔課題番号 : 15K01522〕(研究代表者:齊藤一彦)の補助を受けて行われた。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493