教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは?

学習開発学研究 11 号 77-87 頁 2018-03-16 発行
アクセス数 : 1408
ダウンロード数 : 1111

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
JEducSci_11_77.pdf 8.51 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは?
タイトル ( eng )
What is "Learning in play" Grasped by Teacher Training Course Students ?
作成者
小松 和佳
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
11
開始ページ 77
終了ページ 87
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The aim of this study was to examine "learning in play" that teacher training course students grasped. Students learned about the continuity of learning and discussed ''learning in play'' on the basis of case studies. And we asked students to write words to be imaged from ''learning in play" for 3 minutes in pre and post surveys. We classified 300 words imaged by students by the KJ method and divided into 19 categories. We clarified that what is "Learning in play'' grasped by students. The causal process diagram and storyline of the ''learning in play'' that was found by this research revealed the relationship between play and learning in early childhood. And they also were able to visualize that "learning in play'' is the foundation of learning after childhood.
著者キーワード
learning in play
continuity of learning
connection with early childhood and elementary education
遊びの中の学び
学びの連続性
保幼小接続
内容記述
本研究は,日本教育心理学会第59回総会で発表した内容に,加筆修正をおこなったものである。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2018-03-16
権利情報
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X