教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは?
学習開発学研究 11 号
77-87 頁
2018-03-16 発行
アクセス数 : 1408 件
ダウンロード数 : 1111 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45282
ファイル情報(添付) |
JEducSci_11_77.pdf
8.51 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは?
|
タイトル ( eng ) |
What is "Learning in play" Grasped by Teacher Training Course Students ?
|
作成者 |
小松 和佳
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 11 |
開始ページ | 77 |
終了ページ | 87 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The aim of this study was to examine "learning in play" that teacher training course students grasped. Students learned about the continuity of learning and discussed ''learning in play'' on the basis of case studies. And we asked students to write words to be imaged from ''learning in play" for 3 minutes in pre and post surveys. We classified 300 words imaged by students by the KJ method and divided into 19 categories. We clarified that what is "Learning in play'' grasped by students. The causal process diagram and storyline of the ''learning in play'' that was found by this research revealed the relationship between play and learning in early childhood. And they also were able to visualize that "learning in play'' is the foundation of learning after childhood.
|
著者キーワード |
learning in play
continuity of learning
connection with early childhood and elementary education
遊びの中の学び
学びの連続性
保幼小接続
|
内容記述 |
本研究は,日本教育心理学会第59回総会で発表した内容に,加筆修正をおこなったものである。
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2018-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|