The Effectiveness of Simulation in Science Learning on Conceptual Understanding: A Literature Review

国際協力研究誌 24 巻 1・2 号 35-43 頁 2018-03-01 発行
アクセス数 : 1083
ダウンロード数 : 386

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JIDC_24-2_35.pdf 256 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
The Effectiveness of Simulation in Science Learning on Conceptual Understanding: A Literature Review
作成者
Widiyatmoko Arif
収録物名
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
24
1・2
開始ページ 35
終了ページ 43
抄録
Conceptual understanding, which permits one to transfer an explanation of a phenomenon with different ways is clearly a goal in science learning. One way to achieve conceptual understanding is using simulation. The purpose of this review is to analyze the effectiveness the impact of the use simulation on conceptual understanding in science learning. Based on the literature review, significant aspects of how such simulation influence on conceptual understanding is identified. The finding indicated that simulations work to improve understanding the concept of science, not only students’ understanding but also pre-service teachers’ understanding.
著者キーワード
Simulation
Conceptual understanding
Science learning
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院国際協力研究科
発行日 2018-03-01
権利情報
Copyright (c) 2018 Graduate School for International Development and Cooperation Hiroshima University.
本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914