説明的文章の批判的読みの指導における学力形成と教育評価 : 中学1年生を対象とした実験授業の分析を通して

アクセス数 : 791
ダウンロード数 : 1230

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part2_66_93.pdf 1.09 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
説明的文章の批判的読みの指導における学力形成と教育評価 : 中学1年生を対象とした実験授業の分析を通して
タイトル ( eng )
Assessment and Instruction of Critical Reading in Expository Text: Practice for First-year Students at Junior High School
作成者
村井 隆人
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
66
開始ページ 93
終了ページ 102
抄録
In this paper, I examined the assessment of and instructions for critical reading in expository texts for first-year students at a junior high school. I examined tree points in the experimental practice: (a) the efficiency of using the new taxonomy as a critical reading framework; (b) setting the critical reading rubric to improve instruction and assessment; and (c) the effectiveness of the assessment method to improve reflective thinking as a target to consider a typical learner’s reading feedback. By using a new taxonomy in experimental practice, it is important for the teacher to clearly distinguish the critical skill and disposition, to understand the learner’s reading level for cognitive skill and meta-cognition. This process will help many learners to capture and evaluate the argument. Furthermore, with encouragement to provide feedback will support understanding to realize reflective reading.
著者キーワード
expository text
critical reading
assessment
説明的文章
批判的読み
教育評価
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2017-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725