算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 66 号
1-7 頁
2017-12-22 発行
アクセス数 : 1317 件
ダウンロード数 : 627 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 9 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/44759
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part1_66_1.pdf
764 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
|
タイトル ( eng ) |
Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy
|
作成者 |
井場木 友貴
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 66 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 7 |
抄録 |
This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced.
|
著者キーワード |
learning support
cognitive counseling
math word problems
学習支援
認知カウンセリング
算数文章題
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2017-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|