ふれあい体験学習における中学生と乳幼児との交流に関する研究 : 「 お世話体験」と「あそび体験」を通して
幼年教育研究年報 39 巻
61-68 頁
2017-09-22 発行
アクセス数 : 1126 件
ダウンロード数 : 1450 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 8 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/44450
ファイル情報(添付) |
AREC_39_61.pdf
1.13 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ふれあい体験学習における中学生と乳幼児との交流に関する研究 : 「 お世話体験」と「あそび体験」を通して
|
タイトル ( eng ) |
A Study of Interaction between Junior High School Students and Infants in “FUREAI” Experience Learning through “Childcare Experience” and “Playing Experience”.
|
作成者 |
廣兼 慎
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 39 |
開始ページ | 61 |
終了ページ | 68 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
This study attempts to clarify what kind of effect the contact experience learning will bring to junior high school students and infants and consider how we can make meaningful exchanges with junior high school students and infants if we do the contents of infants’ ages and contact experiences learning. Furthermore, we will create an experienced contact experience model. In this study, we use word that “FUREAI” experience learning. As a reason, when using “touching” or “contact”, contact with a simple body is emphasized. However, it is thought that ”FUREAI” experience learning is not only simple body contact, but also exchange between middle school students and babies including distance and mind.
|
著者キーワード |
parental preparation
babies and infants
junior high school students
“FUREAI” experience learning
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2017-09-22 |
権利情報 |
Copyright (c) 2017 幼年教育研究年報編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|