北村久雄の音楽教育観 : 人格陶冶の観点から

音楽文化教育学研究紀要 25 号 125-130 頁 2013-03-22 発行
アクセス数 : 678
ダウンロード数 : 129

今月のアクセス数 : 11
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
MusicCultEduc_25_125.pdf 881 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
北村久雄の音楽教育観 : 人格陶冶の観点から
タイトル ( eng )
Hisao Kitamura's Educational Theory of Music: From the Viewpoint of Character Building
作成者
山本 千尋
収録物名
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
25
開始ページ 125
終了ページ 130
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
抄録
The purpose of this study is to examine Hisao Kitamura's educational theory of music from the viewpoint of the theory and the method of character building.
Kitamura considered that only in the position of intuition of art, a person can acquire the personal position in which he becomes free, creative, moral and true self and cultivate the union character of goodness, truth and beauty. He tried to cultivate children's character by cultivating children's musical and esthetic intuition by music. As the concrete method, Kitamura considered it important to choose the teaching materials with a high effect of making children obtain pure intuition of art, to make children contemplated on the teaching materials and to make approaches to not intellects but feelings such as imagination and moods as much as possible.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
発行日 2013-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850