フィンランドの音楽科教育における即興演奏活動 : 就学前教育(プリスクール)に音楽科授業を視察して
音楽文化教育学研究紀要 28 号
75-82 頁
2016-03-22 発行
アクセス数 : 839 件
ダウンロード数 : 627 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 8 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/43890
ファイル情報(添付) |
MusicCultEduc_28_75.pdf
1.4 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
フィンランドの音楽科教育における即興演奏活動 : 就学前教育(プリスクール)に音楽科授業を視察して
|
タイトル ( eng ) |
Impromptu performances in Finnish preschool music education determined by inspection of music lessons
|
作成者 |
藤井 惠子
|
収録物名 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
|
号 | 28 |
開始ページ | 75 |
終了ページ | 82 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|
抄録 |
This study examined guidelines related to and the content of Finnish music education at preschool level. An attempt was made to undertake a comprehensive survey of related themes and see how they may be connected to social factors. The survey took the form of making visits to preschool music classes. In this way, observations were made of the qualities and abilities cultivated in Finnish music education. Those qualities and abilities included the following: expressive power, particularly linguistic; making an objective appreciation of music; personal determination; communication skills; and interaction with the social environment. The intention in Finland is to develop these diverse capabilities through the medium of music. These skills are ones that are currently required in twenty-first-century Japan. There is thus a need in Japan to promote such skills using a similar kind of subject-specific curriculum like that adopted in Finland in 2004.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
|
発行日 | 2016-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|