Role Perceptions of JTEs and ALTs Engaged in Team Teaching in Japan
学校教育実践学研究 23 巻
123-130 頁
2017-03-22 発行
アクセス数 : 1116 件
ダウンロード数 : 1606 件
今月のアクセス数 : 15 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42781
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( eng ) |
Role Perceptions of JTEs and ALTs Engaged in Team Teaching in Japan
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 23 |
開始ページ | 123 |
終了ページ | 130 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In the Japanese EFL context, team teaching involves a Japanese teacher of English (JTE) teaching with an assistant language teacher (ALT). The process of team teaching consists of three phases: pre-instructional, instructional, and postinstructional. Substantial research on the roles JTEs and ALTs play during the instructional phase of team teaching has been conducted but relatively little exploration into the pre- and post-instructional phases has been undertaken. A survey exploring JTE and ALT role conceptualizations during all phases of team teaching, their sense of role clarity, what makes team teaching enjoyable, challenging, and successful was conducted. Findings and pedagogical implications are discussed.
|
著者キーワード |
JET Programme
team teaching
roles
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2017-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|