中学1年生による小学校英語活動に対するとらえ方について : 書く活動の有無と開始学年による意識の違いについて

中等教育研究紀要 Issue 63 Page 61-66 published_at 2017-03-31
アクセス数 : 1312
ダウンロード数 : 323

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 3
File
BullTheoryPracticeSecEdu_63_61.pdf 1.86 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
中学1年生による小学校英語活動に対するとらえ方について : 書く活動の有無と開始学年による意識の違いについて
Title ( eng )
Awareness of Japanese 7th Graders Engaged in English Activities in Primary School: Differences in Students’ Awareness Depending on Experiences of Writing Activities or Length of Learning
Creator
Source Title
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
Issue 63
Start Page 61
End Page 66
Journal Identifire
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
Abstract
本研究では中学1 年生が小学校で経験した英語活動をどのように認識しているか,さらにはそれが中学校での英語の授業にどのように活かされていると感じているかを調査したものである。特に, 5 年生から英語活動を行った生徒とそれ以前から行った生徒,「簡単な英文を書くこと」を経験した生徒と,書く活動をしなかった生徒との比較を行い,中学校英語に対する影響を報告する。
The purpose of this paper is to determine how Japanese 7th graders regard learning English in primary schools and the effects of this on learning English in middle schools. More specifically, we aim to examine how the experiences of writing activities and the length of learning English in primary schools influence students’ later study of English.
The 7th graders in this study have positive views on learning English at primary school and keep motivated to study English once they enter middle school. However, some students who did not experience any writing activities while at primary school now consider that learning English at primary school is of little use for English lessons at middle school.
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属中・高等学校
Date of Issued 2017-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729