教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討
学習開発学研究 10 号
157-164 頁
2017-03-16 発行
アクセス数 : 1881 件
ダウンロード数 : 1779 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42650
ファイル情報(添付) |
JEducSci_10_157.pdf
1.72 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討
|
タイトル ( eng ) |
Determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge
|
作成者 |
吉岡 真梨子
坂谷 佳祐
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 10 |
開始ページ | 157 |
終了ページ | 164 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of the present study was to clarify the determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge. We investigated their accurate knowledge on sexual minorities, confidence in it, opportunity to gain it and task value, and examines the relationship to one another. Ninety pre-service teacher completed a questionnaire. The main results were as follows: (1) Amount of accurate knowledge is related to confidence in the accuracy of knowledge; (2) A group with a large accurate knowledge amount has more opportunities to obtain information by manga and acquaintances than a group with a small accurate knowledge amount; (3) A group with a large accurate knowledge amount has more practical value of use for learning about LGBT.
|
著者キーワード |
LGBT
Task value
課題価値
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2017-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|