イギリスにおけるピア・メディエーションに関する一考察 : 小学校と中学校の連携した取り組みの視察から
学習開発学研究 10 号
125-131 頁
2017-03-16 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
イギリスにおけるピア・メディエーションに関する一考察 : 小学校と中学校の連携した取り組みの視察から
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タイトル ( eng ) |
Study on the Peer Mediation in the UK : From Inspection at Collaborative efforts between Junior School and Secondary School
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作成者 |
松山 康成
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収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
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号 | 10 |
開始ページ | 125 |
終了ページ | 131 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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抄録 |
The purpose of this report is to study Peer Mediation efforts in the United Kingdom. From this study, I learnt 1) How to introduce peer mediation, 2) How to collaborate between elementary school and junior high school, 3) Educational system to support the introduction of peer mediation. In order to introduce peer mediation into school it is important to understand multiculturalism and understand religion. In the UK school, for this understanding, citizen ship education and PSHE are introduced. In order to introduce peer mediation at Japanese schools, it was suggested that education to understand other people such as citizen ship education and PSHE is important.
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著者キーワード |
Peer Mediation
Peer Support
Conflict Resolution
ピア・メディエーション
ピア・サポート
対立解消
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内容記述 |
本研究はJSPS科研費奨励研究(課題番号16H00072)の助成を受けたものである。
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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発行日 | 2017-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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