映画を用いた長編小説「こころ」の精読指導
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 65 号
139-148 頁
2016-12-22 発行
アクセス数 : 955 件
ダウンロード数 : 4698 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 18 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/41622
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part2_65_139.pdf
1.23 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
映画を用いた長編小説「こころ」の精読指導
|
タイトル ( eng ) |
Utilizing Film for Teaching Close Reading of Soseki’s Novel “Kokoro”
|
作成者 |
松岡 礼子
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 65 |
開始ページ | 139 |
終了ページ | 148 |
抄録 |
Regarding literary education in secondary schools, teachers tend to feel difficulties and to be reluctant to accept novels as literary texts. This paper explores the effect of using Ichikawa’s fi lm as a comparative reading material on teaching close reading of Soseki’s novel “Kokoro” based on a study of the teaching plan concept and classroom practice.
|
著者キーワード |
novel
close reading
comparative reading
長編小説
精読
比べ読み
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2016-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|