「その子なりの論理」を活かした児童理解の方法の開発 : 論理療法を援用した分析
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 65 号
93-102 頁
2016-12-22 発行
アクセス数 : 877 件
ダウンロード数 : 364 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/41603
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part1_65_93.pdf
1.61 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「その子なりの論理」を活かした児童理解の方法の開発 : 論理療法を援用した分析
|
タイトル ( eng ) |
Development of the Method for Understanding Children Based on “the Logic in Individual Child” : Analysis of Rational Emotive Behavior Therapy
|
作成者 |
春木 憂
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 65 |
開始ページ | 93 |
終了ページ | 102 |
抄録 |
The current study sought to examine the development of logic in children, using Rational Emotive Behavior Therapy. ABC theory is a theoretical framework informing Rational Emotive Behavior Therapy, in which participants write about a topic to help clarify their perspective on an issue. Children hold multiple beliefs, even about single topics. Thus, understanding the development of logic in children requires observation from multiple perspectives, including that of the child themselves. Developing effective approaches to equip children for school life is an important challenge. Because each child understands logic in a unique way, future studies must consider the individuality and variation in “the logic in individual child”, in addition to their behavior and expression of feeling.
|
著者キーワード |
descriptive analysis
understanding children
research on the learner
Rational Emotive Behavior Therapy
記述分析
児童理解
学習者研究
論理療法
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2016-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|