The State of Girl-Child’s Education in Zambia : The Case of Chongwe District

国際教育協力論集 17 巻 2 号 95-110 頁 2015-10-31 発行
アクセス数 : 1016
ダウンロード数 : 1267

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
JICE_17-2_95.pdf 181 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
The State of Girl-Child’s Education in Zambia : The Case of Chongwe District
作成者
Mwanza Peggy
収録物名
国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education
17
2
開始ページ 95
終了ページ 110
収録物識別子
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
抄録
This paper discusses the importance of education with specific reference to Girl-Child’s education, and gender inequality1 and inequity2 in education in Zambia, focusing on one of the rural areas, Chongwe District. Many International Conferences are suggesting that educating girls is one of the ways of achieving gender equality in education thereby helping in achieving Education for All in primary and secondary schooling. In Zambia, with many economic and social problems, this is a particularly pertinent issue.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育開発国際協力研究センター
発行日 2015-10-31
権利情報
Copyright (c) 2015 広島大学教育開発国際協力研究センター
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
[NAID] 40020751193