ブルーナーの教育論に関する一考察(5) : 第二次世界大戦後に焦点を当てて

学習開発学研究 9 号 93-99 頁 2016-03-16 発行
アクセス数 : 849
ダウンロード数 : 1189

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
JEducSci_9_93.pdf 702 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ブルーナーの教育論に関する一考察(5) : 第二次世界大戦後に焦点を当てて
タイトル ( eng )
Study of Bruner’s Educational Theory (5) : Focusing on After World War Ⅱ
作成者
今井 康晴
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
9
開始ページ 93
終了ページ 99
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This study examined the formation process of the education theory of Bruner from his autobiography. In this paper, I focus on After World War Ⅱ . After the war, he began again the study of psychology. The main point of view, was the world of psychology called World Three. It is, in psychology with a focus on culture, Bruner was studied this. This paper examined the relationship between Bruner and World Three.
著者キーワード
ブルーナー
第二次世界大戦
ニュー・ルック
Bruner
World War Ⅱ
New Look
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2016-03-16
権利情報
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X