ブルーナーの教育論に関する一考察(5) : 第二次世界大戦後に焦点を当てて
学習開発学研究 9 号
93-99 頁
2016-03-16 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
ブルーナーの教育論に関する一考察(5) : 第二次世界大戦後に焦点を当てて
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タイトル ( eng ) |
Study of Bruner’s Educational Theory (5) : Focusing on After World War Ⅱ
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作成者 |
今井 康晴
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収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
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号 | 9 |
開始ページ | 93 |
終了ページ | 99 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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抄録 |
This study examined the formation process of the education theory of Bruner from his autobiography. In this paper, I focus on After World War Ⅱ . After the war, he began again the study of psychology. The main point of view, was the world of psychology called World Three. It is, in psychology with a focus on culture, Bruner was studied this. This paper examined the relationship between Bruner and World Three.
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著者キーワード |
ブルーナー
第二次世界大戦
ニュー・ルック
Bruner
World War Ⅱ
New Look
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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発行日 | 2016-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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